Skip to main content

Mamak Corner Story

Well..
Assalam pembuka bicara...arini da tgh bln 1 tahun 2016...kejap je kan..awal bln 2 da raya cina..balik kampung.. yeahhh rindu mak ayh, kakak2 aku, ank buah aku 2 org tu yadd dan intan.. yang abg da 3thn yg kck amoi skali bru je sethn, rndu nk sembang dgn mak teman mak msk sidai bju, rindu msk lmk cili api..smua rindu.. ini la idup perantauan utk cari rezeki utk teruskn legasi pak usop mak ros's family, kelangsungan idup.. ank jantan ke kuar.. ini tradisi kluarga.. khabi khusi seround..heheh tp tula rindu lain mcm..hahahaha.. ter emo jap..

sementara tngu nk balik kampung ni..weekend aku lain x bukan melyn anime katon movie dan lain.. cite yang terbaru aku download dan tngok Boruto - Naruto The Movie dengan One Punch Man.. 

alang2 review sketla..Boruto.. ank si Naruto dengan Hinata.. sejak naruto dan menjadi Hokage menjaga kesejahteraan perkampungan Daun.. naruto sangat bz dengan menjlnkn tngungjawab dengan baik dengan mengunakan pembahagi bayang untuk membuat semua kerja dalam satu2 masa..dan kerana kesibukan melampau2 naruto telah mengabaikn anknya yang sangat2 memerlukan kasih sayang.. kira kurang ksh syg rr ni..heheheh.. zmn da berubah begitu gakla zmn ank naruto, zmn dia da mudah nk jd ninja..dan situla mula kemuncak citenya..agak2 nk cite lbh xbest lak.. g download sndri.. 




One Punch Man... arrggghhhhhhh potong sbb kuatnya si Saitama aka One punch man skali tumbuk bederai si lwn dia.. dengan muka dia botak blur.. arrgghhhhhhhh.. org lain sampai bedarah2 betarung..dia datang terus tumbuk..bye.. 


"Menjadi Pahlawan hanya sekadar hobi"

Dan..skrng gile Dilwale.. Dato Shah Rukh Khan dgn Kajol tu rrr...yg ni aku download tp skrng x tngok sbb mcm xsngup lak abskn masa 3 jam lbh kurang nk tngok..hahaha..

dengan jambang dia ingat leh lwn hero aku..NEVER.. hahaha

Alaaaa bkn ni yg aku nk cite sbnrnya.. aku nk sembang psl mamak corner.. "Weh lpk mna".. "Mamak sudey".. shisha seround.. yep.. mamak dengan shisha mcm da sebati aur dan tebing..at least mesti ada rr.. tp bkn tu yang aku nk sembangkn..

mamak corner.. asal kita suke sgt termasukla aku.. sangup start moto semata2 nk mkn je..bkn xde kedai makan jln 10 tapak je dari rumah.. sejak aku lpk kedai mkn mamak ni.. aku respect betol servis dorang ni.. baru masuk kedai mamak cari meja port mna nk duduk setia mamak ni ikot je sampai kita duduk.. "mau apa boss"..tu je dorang tnya, nooooooo.. sambung lg.."smua ada..goreng2 ada nsi campur ada western pun ada".. apa mau.. apa je yg terlintas dalam kpala otak korang.. named it..sure ada.. xde mamak akan ada kn.. "Wokey boss, mnom?".. even ko mnta teh o kurang manis still manis gile nk mampus.. nmpk pnyala pemurah mamak2 ni bg org kencing mnis dan obesiti yg mkin meningkt dikalangan manusia di malaysia.. tapi tu smua stratigi (slh eja tu..heheheh) pemasaran dorang, da mnis cmfrm ko mnta ais kosong..tu 30 sen segelas sorang..klu 20 orang lebih kurang utk satu2 sesi.. tu xmsok time bola Manchester United atau Arsenal lwn atau Barcalona lwn Real berentap.. time world cup.. game start pkul 4pgi pkul 2 pagi da full house..agak2 da stand by 2jam lbh xkn ais kosong je.. pling2 cikai roti kosong 2.. kira rr 30 sen tu..hehehe.. haaaa bekenaan 2 3 4 pagi...mna kedai kita yg sangup buka pagi2 buta.. 7eleven pon kunci pintu rrr.. tp mamak lain mcm sket..dengan senyum mnis.. mau mnom apa bos?.. tu klu laki customer dia, klu pompn dtg, "mau apa adik mnis smua ada, abg juga ada".. nmpk, meyelam sambil mnom bhai2 ni..hahahhaa.. mcm kedai mamak yg aku sllu lpk..bkn 24jam bkn tp 25jam terus tertulis kt signboard dorang.. tngok..dedikasi dan istiqomah nya dorang ni.. menyambut pelangan walaupon hnya korang order sekadar roti kosong air suam.. duit gak tu.. 

tu baru cite mkn mnom..servis mamak lak..ooo my gad... laju.. kadang2 baru nk tnya password tenet..mkn da sampai.. jadah dia cpt benor.. tenet pon menjadi salah satu sbb sbb apa org suke lpk mamak xkira rr melayu india atau cina 1 rumpun juga ada.. free internet slma 4jam byran skdr hrga teh o suam manis plus air suam baru RM1.50... worth it bro.. hahaha

tempat yg sesuai gak memainkn peranan..asal corner bagunan je.. mamak..mamak je corner.. dala corner je mamak, tepi jln smua tutup sbb letak kerusi meja bg menampung kapasiti manusia yg tiap2 hari regular customer dtg melepak.. dipasangnya dgn layar gegasi dgn sistem speker yg well nice.. gile2 punya.. kaw2 eaaaa remy.. hehehe yg phm tu.. phm rr..

klu nk compare dgn peniaga kita..bkn smua rr tp kbnykan rr.. dari pngalaman sdri gak.. dan duduk ni..15min kemudian.. krik krikkkk.. "bang, nk mkn pe?".. sekian2... setgh jam kemudian... krik krikkk lagi.. "abg da order?"... dari krik krikkk jd warrgghhhhh warrgghhh... monday night raw kang..dari chop stik jd chop slam kot.. kerusi naik ats muka nak?.. tu klu yg ambik order lelaki..dala lelaki boroi, botak lak hingus pon xtau nak lap2 ketiak bsh bau penggggg..bkn kerusi lg nek kt muka lg dah telalu 18PG xsesuai utk tontonan 18thn kebwh.. perlukn pengawasan ibubapa dan penjaga.. klu yg ambik order pompan.. tambah yg cute alahai... ni abg lemah sket, kendur abs kekejangan.. insan yg lmh perlu dilindungi bkn dikasari..xpela klu lupa dik... nk wat mcmna.. g wat cpt, abg lapar ni.. kang adik abg mkn.. huhuhuh

gambar intenet.. aku edit je..huhuhuhu

well.. ada gak ckp.. " apa..mamak, euwwwww x hipster rr u... kotor" .. abh ko hipster teh o suam singgit nk sgt hipster ko teh o sampai bebelas ringgit.. klu ko g sekolah pon mak pilihkn lg spender mna nk pkai tpup pon mnta ayh xyh nk hip2 sgtla.. aku yg da keje da pndai pilih spender sndri pon mcm xsnggup nk lpk mnom teh bebelas ringgit sbb nk ikot trend.. jadah ko.. kotor?.. 

nila hipster katanya.. gaya hidup remaja skrng.. mnom je duit xde..hehehe

carila kedai mamak yg bersih.. ada pe...


tngok da ber evolusi da mamak pon..da smart xde bulu2.. da bersongkok bendera kebangsaan lg..kuah campoq kari lebey bhai..aym rempah teloq rebuih sebijik sayoq sket.. clear bak ang... hrga maintain.. sesetgh kedai mamak kna beratoq pnjng tu da pekara biasa tu sebb nk pekena nasik kandaq.. contoh nasi royal yang terkenal kt utara malysia sana tu.....

kesimpulanya.. mamak corner yg aku nmpk boleh mnjd medium smua berkumpul.. lpk bersama kwn2 tngok layar gergasi pekena teh o mnis lupakn sekejap teknan hidup yg sedia menekan..lupakan psl boss yg membebel xtentu hala marah ditengking lembab mcm kura2 penyu atau kongkang, gaji xnaik2, lmbt semint dipotongnya gaji, keje lbh masa itu Lillah hitaala.. awal gaji mkn aym dgn ikn, tgh bln mnom je, kemuncak sblum gaji tido kt opis.. GST tak dikenakn utk tpup tp tetap dipotong bila dipulngkan pon xtau.. GST ktanya mmpu meningktkn pendapatan isi rumah kta mereka yg bijak pandai pointer tinggi, aym naik hrga sebb  bnyk yg mati dek cuaca pns, ikn kembong yg naik 30-40% dari biasa ats alasan mungkin krim sunblock mhl dipsaran.. tol yg naik 20sen 30sen ktanya konsesi dan lma bersabar xnaik lma da naik pon sket je.. raya cina mkin dkt tiket bas xbeli lg.. dgr2 kereta malaysia naikkn hrga lps rya cina.. ktanya masak sndiri bawa bekal dari rumah utk berjimat.. restructure belanjawan xkira utk pihak tertinggi atau institusi kekeluargaan, mengorek tabung utk persekolahan ank2 awal thn, pengebom berani mati penganas kini makin popular si pebakar saty msih mmbkr saty mcm xde apa2 xtakot ktanya dan sbgnya.. 

bkn je mamak corner tp mna kedai pon boleh..ikot kemampuan yg nk hip2 ikot korang rr korang bnyk duit jga style yg suke lpk kedai melayu pon xde apa.. tujuan nya tetap sama.. mkn bersembang dan cill lex... then balik.. siap sedia menghadapi ari yg akan datang.... 

yg da beristeri.. hrp si isteri phmi si suami kdng2 perlukn rest time gak dari tekanan ni smua asyik berkepit klu bru sthn bru kawen phm2la.. tp si suami jgnla smpai pg bru blik..kan umh pon boleh tngok bola=) tngok sama2..kan harmoni keluarga..hehehe.. yg bujng mcm aku xpe.. 

tu jer =) why soooo serious kan... heheheh...
chow

Asslam...

:- gambar diatas diambil dari pkck google..kredit2.. mari kita ber huhuhuhuh



Comments

Popular posts from this blog

transfomer pokpek 3D animation

hahahaha...akhirnya...aku da upload keje aku yg xseberapa ni..(^.^)3D animation...terus terang lg bersuluh, character transfomer ni bkn rr aku yg wt...termasuk rr rigging nya...tp aku yg animate kn ya... 3 stages utama dlm 3D animation..modeling rigging dan last skali...animate... xkn aku dpt master kesmuanya~.~...nsib rr aku da g latihan industri...bnyk menolong 2...uhuhuhuhu...xketinggalan kwn2 aku...zahe, mus, irfan dan of cause lect kitaorg yg bnyk tolong aku... xdpt modeling dgn rigging dgn baik....animate pon jd rrr...huhuhuhuhuhuh...t aku upload ag...ape2 yg best.... xdpt jd gak...master adobe after effct pon boleh rrr..huhuhuhuhuh~.~en3...sy dpt keje?...huhuhu

asgmnt lma2 aku-___-

ni antara asgmnt lps2 aku rr...aku gunakan 100% Adobe After Effect..mcm budak2 ag time ni...time wa ckp sama lu...gile2 pnya explore...smua efect klu leh nk masok smua...hahahahha...kdang2 lwk lak... rasa comfrm ni...kna mrh pnya rrrr dgn lect...tp cantik lak... dgn bnga drinya...heheheheh..xpe2...klu aku xpuji dri sndri...spe ag kan2,,,kira baru nk berangkak belajar je... experiment demi experiment aku wt...campur mcm2 kaedah da ni...huhuhuhuhu ske2...\ kot2 klu ada yg tertengok bermint...leh mnta keje..huhuhuhuh..lalalalalal

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1 st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha.. kenalkan Ara Si Biru 9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasa