Skip to main content

REVOLUTION

Hai guys.. tup tup da nk msok bln 2 tahun 2016... well td bru kuar dgn boss aku mgeteh... biasala bosan2 cuti2 ni kan..sambil2 tngu raya cina nk blik kmpong ni...da dekat da walaupon cuti aku x approve lg..relex sudey klu xbg cuti aku EL.. apa nk buat..aku kn jauh..bg rr peluang utk aku melpskn rindu di kmpong halaman asmara..hehehe

Tajuk hari yg berbahagia ini adalah Revolution... apa kah itu, aku sndri pon xtau.. cewah.. alaaaa contoh pling senang mcm sebuah lagu kanak2 yg popular sampai skrang..

" Dari ulat, jadi kempompong,
  Tido lena dalam kerongsong,
  Bila masa kepompong pecah.... pongggg....
  Jadi rama-rama yang indah,
  Sungguh cantik aneka warna,
  Tapi sayang... hidup tak lama..."

revolution of Rama-rama yanam..hahahaha

Macam tu gak rrr kita manusia... dari alam roh kita ditiup... berjanji akan mengaku hanya Dia yang satu, di masukkn roh dan jasad di dalam rahim wanita membentuk dari setitis ari mani dan ovul membentuk daging membesar membentuk tulang (fetus) bernafas makan melalui plasenta selama 9 bulan 10 hari lebih kurang... puhhhhhh baby dilahirkan...




Walaupon time matrikulasi aku bio aku dpt C.. tp topik ni jgn tipu rr..aku master.. disebabkan C ni rr aku give up jd pakar sakit puan.. klu x.. hehehe niat xbaik... 

Alang2 cite pasal matrik.. (off topic) dlu aku xmsok diploma.. apa kes akukn bijak perrgghhhh.. walaupon rmai yang tak tau aku adalah salah seorang dari lebih kurang 200 pelajar matrik adalah subjek experiment tikus lab.. 1st batch PDT.. apa tu PDT?.. PDT adalah singkat dari Program Dua Tahun.. apa PDT ni.. PDT ni adalah program utk pelajar melayu diutamakan yg masih mempunyai masa depan yg masih cerah tp result SPM x berapa nk canggih... sllu matrik ni sethn je 2 sem, tp aku 4sem... hahaha tp still masih untung berbanding diploma.. even bio aku C..chemistry aku A ok aku nk belagak gak xkira... tp nk gtau matrik adalah moment aku yg pling xleh aku lupakan.. keakraban kami blood brothers antra kami..still dalam kenangan beb, dgn lect yg gile En Amar, KJ dua org ni yg sgt2 memeriahkan hidup kami ketika itu, tambah2 En Amar.. dgr cite dia ni kna kaern betol ke tak wawahualam tp msok cls dia rsa mcm nk nagis mlm sblom cls dia da study maut da, klu kna gak redha, sbb KJ ni aku minat sgt chemistry sbb tu aku dpt A..hahaha.. disbbkn tu aku masukkn gmbo sket..belanja... ok da fokus tajuk kita..
logo Kolej Matrikulasi Kedah

Dataran : tmpt kami main futsal kawad dating lain2, belakngnya ada kolam, situ tmpat campak bdk2 lps main futsal..rindunya

library port paling stardard port bercinta acah2 sambil study..spe tak bwak matric card xleh masok ooo mkck gard stright gile...heheh

sejid.. sllu tmpt tido sbb time belajar student xleh msok asrama.. so sini jela port tido klu xde cls


Mana kita td?... okeh alam baby.. dan terus membesar dari pndai angkt bontot duduk merangkak megesot (sister ngesot) berdiri dan seturusnya bertatih-tatih dgn gigi sebatang dua baru tumbuh dan berjln xreti brek lg dan pandai berjln berlari dilengkapi dgn brek ABS (Adik Brek Sendiri).. dan mula membebel msok sekolah tadika rendah menengah dan setrusnya... UNIVERSITI.. itu normal.. 

Org kata... x msok UNI t ssh nk dpt keje.. ada kebenarannya ada gak auta nya... apa sbb ada kebenarannya... klu skill surviving xde.. ssh beb nk idup skrang klu jenis yg follow the rules ni..tahap SPM, askar.. Diploma, pembantu eksekutif tangga gaji 1300~1500.. Degree, eksekutif tangga gaji 1800~2000 tngok tmpt gakla... dengan zaman skrang.. lu pikir rr sndri... yg ckp auta nya... pling simple MAC Apple Micosoft FB  alibaba owner... smua tu tahap belajar dia.. g serch sket jgn mls sgt boleh?.... 

Masukla ke alam kerja.. time ini baru korang tau.. bertapa mak ayah kita bersungguh membesarkan kita tanpa cakap "NO" selagi termampu terdaya mereka mencari utk kita.. aku pernah terbaca satu punchline paling padu... #deep terus..
"gadis yang anda sakiti selalu itu, adalah gadis yg bermati2an dibesarkan oleh ibubapanya"... mak sanggup xmkn xlalu makan slg anknya xpulang dari kelas tambahan, tunggu dalam hujan redah hujan mgambil anknya, memastikan anknya bersih ke sekolah memsatikan duit ank sentiasa cukup walaupon isi mnyk moto bapanya pon redha je... pada hal ank2 lepak kedai hipster tpup upload gambar di wecht FB insta dengan style duck face shit face, tu xcite luving couple sethn jagung unai pon tersangkut zip..alahai.... aku zmn sekolah tgh pening mcmna nk kumpul duit beli cyberpet kungfu fighter nk beli pensel mekenikal jenama Pilot..

pensel kebanggaan aku ...Pilot

Mcmna xnk msuk kelas matematik sebb ckgu xtinggi xcantik garang mcm singa lapar, slh sket ketok ketampi tu da mcm rutin harian sebat tu mcm klu xkna sekali mcm mkn xlalu something missing here and there..mgelabah xtntu hala walaupon xbuat slh tu da biasa utk hari ahd pehimpunan pagi.. keje xsiap sangup meniru walaupon sepatah haram pon xphm pnyala tkot.. xmcm ckgu2 sekrng.. tngok mata da mcm biasa rr tubik segala air.. sangup rr aku cari balik kasut sekolah sapu kapur balik tiap weekend xyh mak suruh baju iron masuk dalam suar pakai tie sikat tepi beb...


cikgu...tolong rotan saya ckgu..saya xkn buat keje xkn bawa suar sukan

makkk...kasut sekolah mana... terus kena rejam dgn kasut saiz 8 dgn mak..huhuhu

Tp bdk sekarang yg bajet hipster ni "hpy aniversry my luv #3months #tilljannah #akumilikmu #taknakgaduh2... bdk2 sekolah skrng da pndai hastag bgai..

bdk ni antara yg teruk kna.. sian sian....
Tok Adi kuburkan je bdk2 kulup lg ni

Abaikn zmn bdk2 ni.. Da ke alam bekerja ni, kena herdik kna marah lembab mcm kongkang, payment lambat seari dan mgelabah, bank dan mula call ahlong sudah senyum mali2 waolang mau tolong maaaaa.. BRIM xmasok2.. tidak diluluskan akibat tangga gaji kamu dah melebihi RM2,050.00 kamu dah tak layak.. walaupon sememangnya kamu layak, lps potong2 sana sini berapa sgtla.. tp xpe..kamu kna kuat....mcm aku..hehehe aku merasai apa yg kamu rasai...

aku xnk sokong ko jibby da..majok T_T

Si laki yg baru nk start hidup beli moto.. baru nk usha awek da kna sound setempek.. dala xensem bebulu boroi itam gelap rabun lak tu ada hati nk usha.. xmcm laki yg ada kete Myvi Saga BLM pling2 tak pon viva auto 1.0cc kaler biru laut, stiker pnuh tutup cermin belakng lowed cecah jln tayar kepak luar size rim 17 bunyi smpai dlu bru kete smpai..si mak gmbira ank da blik bnyi kete da dgr..1o min kemudian smpt buat cekodok bru smpai anknya.. senang cite, selagi 4 tayar berbumbung acond sejuk, dia adalah jejaka pling ensem macho sado walaupon perot sekian lama mcm mgandung ank 9bln xlahir2.. dgn spek mata gelap rayban beli kt pasar karat lepak kedai makan bajet hipster lak.. perrgghhhh.. diala segalanya.. akulah pemilik tulang rusuk kirimu kta si gadis.. kalau bawa Honda City Mazda RX8 Waksegen Pasat CC Forte putih full bodykit... tubik air mata air liur rsanya gadisssss... dayyammmm.. tak well.. xsemua gadis mcm tu.. msti ada.. still wujud still ada still....

amran ckp..bkn aku yg ckp..hehehehe


Dari bujng ke alam perkhawinan.. 6bln pertama.. saat baru nk hidup, 5thn pertama seronok menimang anak  andai ada rezeki.. 15thn pertama sibuk mmbesarkan ank2.. 30 thn pertama.. masa dah boleh rilex... atau relex terus.....di dunia...

Dan masuk alam gelap, alam kubur.. masa ni 3 benda yg kita semua ank cucu Adam.. amal jariah,ilmu yg bermanfaat dan ank yg soleh yg mendoakan kedua ibubapa nya... xde Pasat CC myvi viva bini yg cun bak nora danish pakai tudung, ank pinak umh ratus ribu ringgit masok kubur sekali... itula REVOLUSI REVOLUTION standard manusia.. 

So guys..korang da tahap mna stage mana alam mna?... 

Salam....


P/s : gambar smua aku ambk dari pk ck google okeh.. sorry klu ada yg ada yg private ke apa..bg aku..ni just for fun.. chow beb



Comments

Popular posts from this blog

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1 st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha.. kenalkan Ara Si Biru 9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasa

transfomer pokpek 3D animation

hahahaha...akhirnya...aku da upload keje aku yg xseberapa ni..(^.^)3D animation...terus terang lg bersuluh, character transfomer ni bkn rr aku yg wt...termasuk rr rigging nya...tp aku yg animate kn ya... 3 stages utama dlm 3D animation..modeling rigging dan last skali...animate... xkn aku dpt master kesmuanya~.~...nsib rr aku da g latihan industri...bnyk menolong 2...uhuhuhuhu...xketinggalan kwn2 aku...zahe, mus, irfan dan of cause lect kitaorg yg bnyk tolong aku... xdpt modeling dgn rigging dgn baik....animate pon jd rrr...huhuhuhuhuhuh...t aku upload ag...ape2 yg best.... xdpt jd gak...master adobe after effct pon boleh rrr..huhuhuhuhuh~.~en3...sy dpt keje?...huhuhu

asgmnt lma2 aku-___-

ni antara asgmnt lps2 aku rr...aku gunakan 100% Adobe After Effect..mcm budak2 ag time ni...time wa ckp sama lu...gile2 pnya explore...smua efect klu leh nk masok smua...hahahahha...kdang2 lwk lak... rasa comfrm ni...kna mrh pnya rrrr dgn lect...tp cantik lak... dgn bnga drinya...heheheheh..xpe2...klu aku xpuji dri sndri...spe ag kan2,,,kira baru nk berangkak belajar je... experiment demi experiment aku wt...campur mcm2 kaedah da ni...huhuhuhuhu ske2...\ kot2 klu ada yg tertengok bermint...leh mnta keje..huhuhuhuh..lalalalalal