Skip to main content

Rahmat Kegagalan G7, Sumpahan Irau - PART 2

Assalam

Sambungan part 2 pendakian yang tak terlaksana G7..
Arini da jumaat pgi pkul 12.26am.. aku bru lps buat design stiker kuih utk kawan aku.. da desgn mnta tukar baik..esok2 rr jwbnya...hehehe mls... smbong menaip lg best.. then arini adalah sambungan dari kegagalan aku dan pendaki2 lain mnawan G7..

Lps je kegagalan tersebut, kami smua pon sepakat turun balik dari tangga neraka, dan kami smua slmt turun dlm pukul 9pg lebih aku xcatat lak masa tu.. sbb smua da muka2 give up stress apa nk ckp kt bini da berabis beratus2 ringgit tp xmampu tawan G7.. sadis.. tp nk wat guane.. tu je yg mampu kn..so the guide epul call powil 4x4 pickup kami kt bawah gunung G7..

semua slmt turun lps "tawan" tangga G7 je..

lps da menuggu tu..mcm2 aktiviti kami buat sementara tngu kete pickup kami..tido seround.. al maklum rrr pnt xabs lg ngtok bgon awal pnt tawan tangga G7.. hehehe.. da tido bgon xsmpai lg.. tido balik xsmpai lg... msk magi lak.. mkn berjemaah, xsmpai lg, tido balik rrr.. da sdp mkn2 tido.. skali... HUJAN.. rahmat apakh ini?.. warrgghhhh makin stress smua..xde kemah xsiap lg xsmpt apa2 da..

kain kanvas ni jela tmpt aku berlindung dari ujn tiba2 ni..
yg ni geng ada baju ujn..


Ujn dan terus ujn.. guide ambik keputusan kita buat gak kemah..tp aku xambk gambar.. time tu spa lg nk ambk gamba kan?.. dalam pkul 2ptg lbh gak barula kete pickup dtg.. beb?.. kemah baru pasang kot.. haaaa nk cite.. spe nk berak ke kencing ke.. nature.. calit2 bawak air.. aku pon kencing, nsb ada mcm laluan air kt situ..cuci kt situ jela..nsb aku da bohh seround berak kt surau.. air dia peerrgghhhh mcm tangki masok ais ke apa?.. enough about tht fucking memory..hehehe
Dan guide sorang yg ambik kami ckp "WHAT HAPPEN?".. kami slhkn trek.. hehehe.. manusia mna nk slhkn diri sendiri..
naik truk pickup then kami pon singgah kt satu tmpt mkn ni.. sbb truk tu nk guna ambk org lain.. okla xpe.. kt kedai makan tu.. walaupon semua da down terutama yg aku perasa, Kino dan Ayu rr.. dorang ni beria join sbb G7.. da group semua org dpn PC je xsenaman tidak mgamalkn gaya hidup yg sehat.. nk wat mcmna.. redha jela kn..huhuhu.. kami skali lg sepakat.. nak x nk kita kna gak tawan 1 gunung.. apa jd pon jdla.. WAJIB.. dtg jauh2 bkn nk mkn stoberi je..lps bincang2.. kita naik GUNUNG IRAU.. si Guide bg cadangan.. "korang pon xckup rht,ni pon da ptg.. pe kta korang tido dlu esoknya pkul 2pagi shoot naik Gunung Irau tngok sunrise".. pikir2 balik..kita pnt skali je..esok rht balik terus..
Sekali lg kami smua sepakat.. "kita naik Gunung Irau ptg ini gak".. huishhh gaya da mcm pendaki pro je.. YES smua setuju.. maka tepat pkul 5 kami da berada dikaki gunung irau....

on the way ke gunung Irau.. smua muka semangat
smngt lain mcm on the way ke gunung irau
pendaki terhebat terulung mgambil gamba utk kenang2an sblum start naik

Lps senaman ringkas taklimat lbh kurang baca doa... pendakian utk menawan puncak gunung Irau pon bermula.. bermula dgn tangga gak.. tp tangga kali ni xbrpa nk goyang rr.. cantik xseram, ada pemegang lg.. almaklum rr baru je dibuka semua lps kerja2 pembersihan selesai dijlnkn..hehehhe

Semua ok pada mulanya...
tmpt memang cantik..
mistik sgt.. mcm cite Lord of the ring x?..hehe
aku gak yg tukang ambk gambanya
abg pon nk selfie gak...

Semua ok pada mulanya... aku, bos dgn wan... mkin lma kna tinggal..mkin lma mkin jauh dgn yg lain.. tp xpe.. kami ada sweeper pling penyabar seantero dunia, Kino.. so kami pon berpecah jd 2 group.. group pling dpn dgn guide..group pling belakang dgn sweeper pling kacak baik hati dlm dunia... xpe.. just keep going.. walaupon mulut ni xberhenti menyumpah seranah bgai.. keep melangkap panjat pegang akar kayu.. walaupon xsekasar seganas seseksi G7.. tp still mencbr dan antra yg tertinggi gak gunung Irau ni..

Apa2pon kna keep going.. jam datunjuk pkul 7mlm.. ari da mkin malam.. aku dlm group 2 still xsmpai2 lg.. mulut aku xabs2 tnya kt Kino.. "JAUH LG KE?.." ayat pling jilake bak kta Ayahnda Rani kulup.. "Sikit lg..dpn tu je.."..jln mkin jauh makin tinggi mkin tinggi "jauh lg ke?".. sket lg nk sampai MINI IRAU boleh rht...

bdk2 lain da smpai Mini Irau.. aku mlm baru nk smpai..just keep on going..

Dalam pkul 9mlm gak kot aku rsa lupa da xpikir apa da time tu.. aku pon smpai Mini Irau.. haisshhh walaupon ckp xnk naik nk rht xmau da.. smap igak Mini Irau ni.. time tu da mlm xde gmba lak.. xleh pk apa da tu beb.. pk keep on going je..

tu baru Mini Irau.. xsmpai lg Puncaknya.. aku mulanya xnk naik puncak.. ke puncak dari Mini Irau dalm sejam, sejam lbh.. aku da give up.. aku pon xtau berapa ratus juta kali aku give up.. tp smngt dari mna tah.. aku keep on going gak... xnk jd bhn seumur idop beb.. so kau pon pkai rr head lamp.. aku nekad gak nk turun.. baru je nk start ke puncak tngok trak dia... mak i..curam trus.. nk mampus.. Still aku keep on going... maki hamun.. "Ni keje gila" "ni Babi" "Ni bodoh" " Sial".. tu je yg kuar dari mulut aku ni.. still keep on going.. tp mental aku kna uji lg... tngok tali.. ko kna jd mcm ahli angota JPAM pnjat batu licin guna tali saja.. ni sampai limit aku smpai tahap aku.. aku ckp kt diri sndri...
"APA SEBENARNYA AKU BUAT KAT SINI?" Mental aku koyak rabak sekali lg.. mcmna2 pon aku still keep on going beb..

Mental aku makin koyak bila bdk2 group 1 da start turun.. mkin koyak mental aku.. behnti jap isap okok dlu.. time ni Kino si Sweeper terbaik penyabar keep bg semngt.. "lg sikit lg sikit" ayat jilake tu je yg dia ckp.. aku keep on track keep on going.. melangkah lemah terkulai..

Dan akhrnya...... "Ziq... da smpai" jerit wan.. aku da xlrt asyk kna tipu je sikit lg dpn tu je da nk smpai.. aku boleh ckp "so?" tp kali ni yep... kami semua..SEMUA smpai ke puncak.. walaupon aku adalah org pling terakhr smpai kt puncak...

Geng pompan berjaya menawan puncak gunung irau
semestinya dorang pon berjaya
wan pon berjaya disitu
Dan pling penting.... aku pon berjaya tawan gunung irau..


bnyk lg cite ni.. tp nntila aku tulis..mls nk ingt da..huhuhuhuh'














Comments

Popular posts from this blog

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1 st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha.. kenalkan Ara Si Biru 9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasa

transfomer pokpek 3D animation

hahahaha...akhirnya...aku da upload keje aku yg xseberapa ni..(^.^)3D animation...terus terang lg bersuluh, character transfomer ni bkn rr aku yg wt...termasuk rr rigging nya...tp aku yg animate kn ya... 3 stages utama dlm 3D animation..modeling rigging dan last skali...animate... xkn aku dpt master kesmuanya~.~...nsib rr aku da g latihan industri...bnyk menolong 2...uhuhuhuhu...xketinggalan kwn2 aku...zahe, mus, irfan dan of cause lect kitaorg yg bnyk tolong aku... xdpt modeling dgn rigging dgn baik....animate pon jd rrr...huhuhuhuhuhuh...t aku upload ag...ape2 yg best.... xdpt jd gak...master adobe after effct pon boleh rrr..huhuhuhuhuh~.~en3...sy dpt keje?...huhuhu

REVOLUTION

Hai guys.. tup tup da nk msok bln 2 tahun 2016... well td bru kuar dgn boss aku mgeteh... biasala bosan2 cuti2 ni kan..sambil2 tngu raya cina nk blik kmpong ni...da dekat da walaupon cuti aku x approve lg..relex sudey klu xbg cuti aku EL.. apa nk buat..aku kn jauh..bg rr peluang utk aku melpskn rindu di kmpong halaman asmara..hehehe Tajuk hari yg berbahagia ini adalah Revolution ... apa kah itu, aku sndri pon xtau.. cewah.. alaaaa contoh pling senang mcm sebuah lagu kanak2 yg popular sampai skrang.. " Dari ulat, jadi kempompong,   Tido lena dalam kerongsong,   Bila masa kepompong pecah.... pongggg....   Jadi rama-rama yang indah,   Sungguh cantik aneka warna,   Tapi sayang... hidup tak lama..." revolution of Rama-rama yanam..hahahaha Macam tu gak rrr kita manusia... dari alam roh kita ditiup... berjanji akan mengaku hanya Dia yang satu, di masukkn roh dan jasad di dalam rahim wanita membentuk dari setitis ari mani dan ovul membentuk daging membesar