Skip to main content

Nak Jual Xde Harga...Nk buang Sayang.....

As salam

MEI, 2018

Harini da 9 mei 2018.. arini gak merupakan Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14 x salah aku..update FB bersepah tnjuk jari kna cat.. biasala 5thn sekali kan.. hehehehe

ye..tau la ko da mengundi...

which is bulan ni gak Ramadhan pon betol2 right in connner dah.. klu jadi..smpt smpai, Insyallah kita start puasa 17 mei.. Bulan Mei gak sebnrnya hari dimana seorang putera yang bakal memimpin dunia, putera yang ensem lagi mancho, x gentar dengan halangan, si tanggang yang tak guna dilahirkan..eheheh brthday aku baru je lps.. sehari selps lahirnya aku..hari lari seorang maharani yang hebat cantik pandai masak jg rumah.. iaitu mak aku.. Mak..terima kasih membesarkan abg yang sellau bagi mak susah hati, degil mcm setan.. tapi mak tetap xpnh lupa nasihat xpnh lupa nk doakan utk abg.. walaupun abg sllu sakitkan hati mak.. Mak terima kash.. abg doakan mak sihat, murah rezeki, moga panjng umur, mkin cantik secantik mana2 model yang ada.. mak tetap jg abg ingtkan abg makan walaupon abg da masok 30 da.. tapi nasihat abg mcm abg baru 13thn je... terima kasih mak.. mcmna abg nk cari org mcm mak..memang takkan jumpala.. SAYANG MAK SGT2...

ok.. move on dengan tajuk kita kali ini yang aku nk bebelkan.. 

NAK JUAL XDE HARGA, NAK BUANG SAYANG...

Apa bende brang yang korang syg sampai sekrang korang simpan lg.. klu aku, banyak gile.. hahah sebb memng aku suke gk menyimpan. sesetgh org kata sampah ni simpan buat apa.. laaaa lantak rr aku punya barang, ada aku semakkn tempat ko ke?. lalalalalala

barang yang aku nk bebual kali ni adalah "HANDPHONE"...

What is your 1st fone?. kalau tanya aku, phone pertama sekali aku pnh ada Samsung T100. itu pon ayah aku pnya tapi screen da rosak..aku modalkan 100 lebih time tu, time tu RM100 punyalah besar dan aku simpan duit mcm nak mati sbb nak betolkn fone tu..

Samsung T100

tahun tu 2005 aku ingt lagi sbb fone ni power, time tu aku from 5.. phone poliponik bohhh... boleh download sound lagi, ada kelip2 lampu klu ada incoming call dgn msge, apa lg power.. disbbkan time tu xramai yang ada phone color screen.. so fone ni antra yang paling boleh belagak rrr.. mms pon boleh terima oii..canggih x canggih time tu.. anta mms setgh ari download gambar.. time ni aku rasa mancho gile dgn phone lipat kecik ada antena kelip2 lampu, tp syg xde camera..its ok.. tp color screen bohhh.. heheheh then aku gunakan phone ni sampaila aku masok Matrik.. tapi apakn daya, bukan rezeki aku.. phone kesygan aku ni hilang, time bulan puasa lak tu tahun 2007.. ingt lagi, time tu aku kuar nk beli sahur, tapi tgh cas bteri.. so aku tnggal jela jap.. balik2 tinggal charger je.. sampai sekrng aku xhalalkan spe yg curi tu..hehehehe..
time tu.. aku takot betol kna mrh dengan ayh aku.. so time cuti seminggu seblum aku balik rumah aku singgah bandar alor star, g City Plaza, cari yang seiras2 mcm phone ni.. tp memang tak de rrr.. so adalah yg lebih kurang mcm phone ni..iaitu SAMSUNG E700

Samsung E700

aku ingt lagi, ayh aku tnya knpa nmpk lain.. aku ckp tukar cover.. tahla ayh aku caya ke x?.. heheheh.. apa yg best phone ni.. aku lupa ni poliponik ke mp3.. xslh aku poli gak kot.. tp apa yg upgrade dr phone lma aku tu, yg ni ada kamera oii... boleh selfie lg... ada infrared lg.. tp aku pon xtau apa fungsi infrared dia ni..nk transfer lagu xleh gambar xleh.. rsanya transfer contract fone kot..tp xleh gak.. lain2 fungsi sama jela.. mms.. time tu mna ada whatapps lg.. time ni.. phone 3G da masok malaysia.. xslh aku phone yg paling power time ni NOKIA E60 kot.. banyak sgt xingt da.. adalah seorg dua pkai phone ni.. 

Barangsiapa yang memiliki phone ni pada zmn itu, diala org yg paling kaya, hot, ensem xkn kwn dengan bdk2 miskin, sbb xslh aku phone ni dlm 1k lbh time tu.. phone yg mna ada video call..

dan aku time tu mna ada duit, xmmpu.. soo xpela..

xlama lps tu aku ditawarkan masok Universiti Malaysia Sarawak, time tu aku da bertukar phone, lgpon phone lama aku rosak LCD.. phone lipat memang senang rosak kt bhgian LCD.. dari Samsung, aku beralih kepada Motorola... Hallo Moto.. hehehe Motorola Razr warna black mate gitu...

Motorola Razr

phone ni canggih pada masa itula... ada lampu warna biru led klu incoming call dgn msge.. yet, aku time ni memang xleh move on dengan phone jenis lipat.. terpengaruh dengan cite2 korea rr gamaknya.. heheheh time tu tgh popular cite korea My Girl, memang jenis phone lipat saje.. 
heheheh

apa lg best.. time ni memang terbaik dari yg lama2 fone aku la..cuma btri xthn.. almaklum rr aku beli 2nd je.. so bila aku 1st touch down kt srwk, aku dengan kwn  aku Din dengan Zam kuar dengan xtau apa2 kt srwk beli btri.. da dan bleh pkai seperti biasa..
phone ni pon xlama dengan aku.. bila masa time tu darah muda xpk panjng.. aku baling phone ni kt dinding dan berkecai.. time tu aku cuba utk selamatkannya dengan tukar cover baru yg bkn original motorola.. warna biru..tp yela fone da pnh bekecai xkn hidup lama.. lalu dia pon menghembuskan nafas terakhir dengan hitamkan screen dia..dan kos nk baiki dia..mandi oiii..so aku pon bertukar kepada phone yg lain...

time tu phone yg tgh popular Blackberry.. aku beli Blackberry?... memang tak de makna rr.. time students duit xde saje tp makan kuar ada je..hehehe aku beli fone yg lebih kurang mcm Blackberry iaitu...

dual GSM TV cell phone KK 8350 Blueberry... hahahahaha dia x Blackberry tp Blueberry.. design lebih kurang sama.. tp apayg bestnya fone ni.. boleh tngok tv oiii..hahahahha.. time belajar mna boleh ada tv, so belila fone yg ada tv siap boleh laras antena tu xleh blah..huhuhuuhu

8350 Blueberry

time tu xslh aku dlm 400lbh hrga dia..okla mampu lg.. aku guna lama gakla masa pratikal kt Cyberjaya aku still guna fone ni.. xlama gak fone ni... tp masih berfungsi baik dengan btri yg membunyong mcm tgh mengandung, elak meletop je kt telinga..huhuhuhu.. dijadikan cerita, aku jumpa fone.. Nokia Xpressmusic 5800.. time mcm kna je.. lalu aku pon pkai fone jmpa ni, aku rsa lama gak fone ni aku pkai sampai aku dpt keje dekat johor rrr..

Nokia Xpressmusic 5800

tahun 2012 aku baru start keje kt johor.. time tu da start pkai whatsapps group.. time tu nk tanak aku kna ada smart fone... time baru nk start keje duit memang xpnh ada aku ni..sadis.. tp nasib rr kwn aku nk jual fone dia sbb dia baru beli fone baru.. time tu dia jual aku 600 byr 2x..huhuhuhu.. thk u sahabat.. fone tu Nokia Lumia 820.. beralih aku balik kepada Nokia.. apa best?.. smart phone pertama aku rrr.. heheheheh..

Nokia Lumia 820

dekat 3 tahun gak aku pkai fone ni... tp ko tau bila masa ko kna tukar phone.. lalu aku beralih balik kepada Samsung Note 2.. kenpa Note 2 warna pink lak tu.. 1 sbb dia besar.. gambr ambik pon cantik.. btri pon thn lama tp yang pling best adalah... dia ada pen.. so bila masuk meeting aku da xyh bwa notebook pen bagai.. tulis je pkai note 2 ni.. dan sejak tu aku da start suke phone yg jenis yg ber pen ni...

Samsung Note 2

bila sehari aku beli.. aku pon xtau knpe pink time tu.. konon nk nmpk berani tampil dengan lain dr yg lain.. tp xsampai sehari... aku cari tinted cermin kereta aku tintedkan.. nmpk grey.. hahahha xpela aku beli 2nd je pon.. xrasa sgtla... 

Next.. aku pon xtau knpe aku beli fone ni.. Samsung Note Edge.. klu nk banding dengan samsung note 2, memang rr beza.. Ram dengan storage dia pon double kot..gambar dia lg gile cantik rrr.. edge dia pon mcm2 function..incoming call remainder semua slide kt edge dia je.. cuma mngkin time tu aku da feed up dengan note 2 ni sbb da start crunch legg xtentu hala..update sampai ceroh.. dan sekali lg ko tau, bila masa ko nk tukar fone kan... lgpon sbb murah gak aku dpt phone ni.. aku angkt jela...
performence baik cuma betri cpt drain jela.. lain dari tu tiptop.... beso pon besor... ada pen lg tuuu... selfie pon cun.. heheheheh kira kata.. best of the best phone yg pnh aku pkaila... terlalu banyak kenangan  berjasanya phone ni sampai aku xsanggup nk jual phone ni..

Samsung Note Edge

April, 2018.. time to move on...its time to using something new.. good bye android said hello to ios.. 
aku pun da beralih total xberpaling lg xtngok lg belakang.. aku angkt pejam mata je iphone 6.. why iphone 6?.. 1st time ni da drop hrga dia sbbkn iphone X bru kluar terus drop hrga.. lg apa best.. kck ngam2 dengan tapak tgn aku.. simple design.. walaupon klu nk compare dengan edge.. lg hbt edge aku rasa.. tp tula.. kita ubh citarasa.. ni xtau berthn smpai bila?.. heheheh...

Well.. welcome iphone.. 


sooo nila phone yg pnh aku merasa sepnjg masa aku hidup ni.. dlm smua phone ni.. nokia Xpressmusic, lumia 820, samsung note 2, samsung edge masih ada tersimpan elok dlm kotak dlm bilik aku ni... nk jual..xpela..xde hrga da pon... tp priceless sgt2 setiap fone yg ada ni.. 

Xpressmusic ni mana tempat dia xpnh g.. sllu dengan aku naik flight sama2 jth melantun relex je.. sbb Xpress ni aku sllu dgr radio time belajar ambil gambar asgmnt transfer sana sini..

Samsung Note 2, meeting mana dia xpnh masuk..dengan org2 besar ambil gmba transfer bnyk betol tolong aku.. walaupon ko berat tp bteri ko terbaik pnh aku ada.. dala wrna pink..xpnh aku nk beli pink..hehehe

Samsung Note Edge.. too much memories.. sampai aku rasa time to shut you down...

terima kasih sebb pnh hadir dlm hidup ini, terima ksh sbb banyk mmbntu dlm meringankn tugas2 hakiki dan tidak hakiki.. terima ksh sbb pnh sesat sama2 , connecting each others smpai anda semua tidak lg mmpu menjlnkn tugas dgn baik.. jgn risau..sy xkn jual buang anda smua... 

setiap benda ada kenangan yg tersendiri...

Terima Kasih.... 

Comments

Popular posts from this blog

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1 st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha.. kenalkan Ara Si Biru 9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasa

transfomer pokpek 3D animation

hahahaha...akhirnya...aku da upload keje aku yg xseberapa ni..(^.^)3D animation...terus terang lg bersuluh, character transfomer ni bkn rr aku yg wt...termasuk rr rigging nya...tp aku yg animate kn ya... 3 stages utama dlm 3D animation..modeling rigging dan last skali...animate... xkn aku dpt master kesmuanya~.~...nsib rr aku da g latihan industri...bnyk menolong 2...uhuhuhuhu...xketinggalan kwn2 aku...zahe, mus, irfan dan of cause lect kitaorg yg bnyk tolong aku... xdpt modeling dgn rigging dgn baik....animate pon jd rrr...huhuhuhuhuhuh...t aku upload ag...ape2 yg best.... xdpt jd gak...master adobe after effct pon boleh rrr..huhuhuhuhuh~.~en3...sy dpt keje?...huhuhu

asgmnt lma2 aku-___-

ni antara asgmnt lps2 aku rr...aku gunakan 100% Adobe After Effect..mcm budak2 ag time ni...time wa ckp sama lu...gile2 pnya explore...smua efect klu leh nk masok smua...hahahahha...kdang2 lwk lak... rasa comfrm ni...kna mrh pnya rrrr dgn lect...tp cantik lak... dgn bnga drinya...heheheheh..xpe2...klu aku xpuji dri sndri...spe ag kan2,,,kira baru nk berangkak belajar je... experiment demi experiment aku wt...campur mcm2 kaedah da ni...huhuhuhuhu ske2...\ kot2 klu ada yg tertengok bermint...leh mnta keje..huhuhuhuh..lalalalalal