Skip to main content

2nd G7- Yong Yap Single - 3 Days 2 Nights Honeymoon


Assalamualikum.. smngu dua yang agak busy dengan life aku.. apa yang aku cuba selesaikankn before abs bln April 2019.. my big day..fuhhhhh tenang2.. masanya sudah tiba agaknya..πŸ˜…
Aritu baru saje petengahan Feb aritu aku menawan salah satu dari tujuh G7. Musuh lama aku Yong Belar.. aku ingt aku dahh ckupla nak gantung kasut.. tp aku tak terhenti kat situ je.. malah makin menjadi2 lak..hehehe..


Sejak dari YB hati aku mcm tak tenang je.. teringt2 lg 6 gunung aku belom stlekn lg.. for what reasons?. xtau cuma aku nk lari kejap kot dari semak hidup ni.. aku mula msok group hiking tngok2 next target aku.. and my next target is... YongYap Mount.. ketinggian 2,167 meter (7,110 kaki) salah satu dari group G7.. dan yup aku join hiking try tawan YY..dan semuanya bermula bila geng lama aku ajak yukkk YY.. aku pon jommmmπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Preparation aku da start semingu seblum tu lagi, aku da upgrade beg hiking aku dari 40L ke 55L je..boleh rr utk 3hari 2 mlm.. tarikh keramat 29hb sehingga 31 Mac 2019... honeymoon pon bermulalaaa.. untuk pengetahuan tuan2 puan2 cuti aku apply tp boss xnk lpskan sbb keje aku xpnh abs..yela klu nk pk keje je sampai bila2 xabskan😜😜😜...

Ari kmis aku start grk ke TBS pkul 6.30ptg dan aku selamat sampai TBS dalam pkul 9.30mlm so g naik train lagi jmpa mate kt Salak Selatan..

dlu ada gengπŸ˜“ni solo rrr

Sampai je Salak Selatan aku tngula mate aku dalam 10min dan smua selamat sampai..Mira dan sampai dan Ivan pon da smpai.. so kita start gerak ke Cameron Highland dalam pkul 10.30mlm..berhenti R&R Tapah dlu tapau sbb mkn sarapan dan tghari tak disediakan.. jemmm gak rr.. kitaorg smpai Simpang Pulai ambil lagi seorang mate, Fit panggilan dia..Cameron agak awal rr dalam pkul 3pagi lbh kurang mcm tu.. sejuknya fuhhhh xleh tolak ansur.. semua tibai tido seround..janjinya gerak ke meet point pkul 8pgi.. ini pkul 10pgi gak rr baru grk ke meet point..

geng car pool :kiri - Aku(beg hijau kunig), Fit(bju rimau), Mira (bju merah owner Myvi), Ivan (sibiru)- aku abadikan gmba ni dalam blog aku..hehehe

kereta da park kat kampung orang asli dengan bayaran RM15/kete xpela ni aku sponser sbb aku xbwa kete pon..hehehe dan da ready dgr taklimat sket.. soooo, here we go again..start hiking.. landai dlu lyn2 dlu.. boom msok air sungaiπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚aku da start koyak sket sbb aku xsuke kasut bsah..dan koyak sket lagi bila aku dgr lagi bebelas air sungai kena redah

 
tiap kali ada kelapangan aku buka kasut stokin dengan harapan last aku redah air sungai tp meleset..huhuhu

OTW ke camp site..ni aku start koyak.. terok gaklaaa... hujan bukan biashe2 bosskuπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ lecun boss.. lecun dia sampai lighter dgn Nano Stix aku bsh.. ni yg menguji kesabaran aku.. aku dala bsh sejuk kna tinggal dari group dpn yg group belakang xnmpk lg..kira aku tgh2 xcpt xlmbt..sepanjng jln aku mrh hujnπŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†dan akhrnya aku smpai gak ke camp site aku xingt sgt dalam pkul 3.30 gak kot lbh kurang..hujn time tu renyai2 nk reda da..aku time tu terketor2 baju xleh tukar lg masih renyai, kemah xpasang lagi, kopi ooo Ohana kopi pns xde...aku mcm beku jap kt atas tu..adala dlm 10min baru aku gerak tolong pasang kemah..lebih kurang yg lain pon smpai... semua selamat smpai ke camp site (KEM AGAS).. rht mkn mlm..mlm tu xde aktiviti sgt cuma suai kenal mkn dan tidooo..and before that adala jap taklimat jap esok pegerakan dia mcmna nk shoot peak..

Pagi keesokkn harinya..semua da ready daypek ke peak, smua gerak ada yang laju ada yg relex aku mcm biasa ikot pace aku steady... dan akhrnya smpai ke persimpangan Bubu dan Yong Yap..

satu hari nnti ye Bubu..Kita buat..sekrng ambik gambar dlu...

Masok je simpang YY.. ni baru rasa..pacak dia dengan cara nk jalan dia..fuhhh padu.. skrang baru aku percaya..YB antara G7 yg pling senang compare YY.. aku belom buat yg lain so aku compare yg dua ni dlu jela...

baru siket dia belanje niπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

kami bersahutan antara satu sama lain tolong menolongπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚lps sahut menyahut oooiiii..ehhh dgr mcm kt atasπŸ˜•πŸ˜•yelaaaaaπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€nak smpai da kt kemuncak Yong Yap...

FINALLY....

aku smpai puncak : Yong Yap (G7) - 2nd G7 CrossCheck


Alhamdullah.... thk you team..

team yang join YY (padu2 smua ni..pkck relex)

mkn mee kt peak..xsdp ke kembang ke tiba2 padu rasanyaa bosss

Da bergambar smua.. time nk turunlaaa.. again on the way ke camp site..hujan sekali lagi xde nego abs basah teroksss.. kali ni air sungai mengila tp smua tenang-tenang je..akhrnya smpai gak camp site dalam 6.30ptg lbh kurang.. again aku mgarok lg..kopi pns oooo ohana ooiiii sejuk gedik ni.. lighter bsh lgπŸ˜“πŸ˜“koyak lagi aku..menambahkan lagi bala bila kemah laki basah terokss terpksa tukar tmpat.. again aku kaku dalam 10min xthn kesejukan.. baru aku tolong apa2 yg patot.. aku syukur team kali ni smuanya gila2 syok.. dorang yg masakkn air masak magi mcm2 keropok kira mewah gilesss.. mlm tu sesi luahan rasa mkn2 (mkn mlm kira mewah gakla nasi minyak aym msk merah dgn acar) dan adalah pekara mistik sket belaku tp tu wallahualam... niat kita baik insyallah xde apa2kan.. darah tgh manis time niπŸ˜‚πŸ˜‚...

(terkenang cite pasal Hassan)..Minta yg baik2 je okeh...

Soooo lps tu smua tido dalam keadaan agak basah time tu..imaginasi ayam berkokok ready2 pek nk blik da ni.. ready taklimat sket..set smua pon ready turun dalam pkul 10pgi lbh mcm tu.. akhrnya smpai gak kat Sungai Ringgil sini rht tunggu team ada yg injured..da siap2 nk grk blik.. again hujn takde nego lg malah mkin menjadi2 lebatnya..semua dan speed so pkck pon nk xnk speed... tp jaga2 gakla sbb trek licin gak..

hujan baru nk reda..nsb kira baik air baru naik ats peha je..ada dgr smpai ke bahu oiii😰😰


AGAIN FINALLY... pkul 3.30ptg smua smpai kt car park.. ALLAMDULLAH...SYUKURπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€semua selamat smpai turun...mandi bersolat bersalam last di Masjid lojing..time to said good bye team.. see you soon gitu.. muah muah😘😘😘 ..
Sampai kt TBS.. tiket bas blik mlm tu xde pling awal 7.30pgi..so aku tido jela kt TBS..pengalaman gak ni..aku pnh tido kt airport, stesen bas, surau, masjid, pejabat dan msok lists baru pnh tido bergelimpangan kt TBS homeless bawah lantai je bersama2 bangla tido..


maka..bertebaranla di TBS

Smpai Parit Raja je dalam pkul 12tghari, bertalu2 wasap miscal mcm2 lg rrrπŸ˜‚rasa mcm dihargai pon ada..terus rasa nk lari balik naik gunung..huhuhu..soo dari kena mrh aku pon ambk cuti pada isnin tu...mkn2 tido..ready nk kna mrh keesokkan harinya normal life mcm ari2 lain..

hadiah dari kem Agas..memang betol Agas kt sana jgn main2 kck2 dia, menganas oiii rmai yg kna inject.. soo hati2la..gatal dia tahap babun mengaru oiiiπŸ™ˆπŸ™‰πŸ™Š

apa yang dpt..selain kagum dgn ciptaNya, rasa tenang 3hari org xcari..fuhhhh.. korang tngokla view.. Subahallah...

view atas peak : Gunung Yong Yap

See You Soon Korga, CUS, Tahan... Insyallah 😊😊😊

#JatuhCinta #LambaianGunung #Minat #MintaSakit #SteadyPace #AwaiTakKalut #TakJadiGantungKasutπŸ’—πŸ’—πŸ’—πŸ’œ#MyQueen






Comments

Popular posts from this blog

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1 st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha.. kenalkan Ara Si Biru 9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasa

transfomer pokpek 3D animation

hahahaha...akhirnya...aku da upload keje aku yg xseberapa ni..(^.^)3D animation...terus terang lg bersuluh, character transfomer ni bkn rr aku yg wt...termasuk rr rigging nya...tp aku yg animate kn ya... 3 stages utama dlm 3D animation..modeling rigging dan last skali...animate... xkn aku dpt master kesmuanya~.~...nsib rr aku da g latihan industri...bnyk menolong 2...uhuhuhuhu...xketinggalan kwn2 aku...zahe, mus, irfan dan of cause lect kitaorg yg bnyk tolong aku... xdpt modeling dgn rigging dgn baik....animate pon jd rrr...huhuhuhuhuhuh...t aku upload ag...ape2 yg best.... xdpt jd gak...master adobe after effct pon boleh rrr..huhuhuhuhuh~.~en3...sy dpt keje?...huhuhu

asgmnt lma2 aku-___-

ni antara asgmnt lps2 aku rr...aku gunakan 100% Adobe After Effect..mcm budak2 ag time ni...time wa ckp sama lu...gile2 pnya explore...smua efect klu leh nk masok smua...hahahahha...kdang2 lwk lak... rasa comfrm ni...kna mrh pnya rrrr dgn lect...tp cantik lak... dgn bnga drinya...heheheheh..xpe2...klu aku xpuji dri sndri...spe ag kan2,,,kira baru nk berangkak belajar je... experiment demi experiment aku wt...campur mcm2 kaedah da ni...huhuhuhuhu ske2...\ kot2 klu ada yg tertengok bermint...leh mnta keje..huhuhuhuh..lalalalalal