Skip to main content

One Last Ride Buddy....

11 jan 2016 tarikh keramat bagi aku dgn ko.. tarikh pertama kali aku jmpa ko.. malam tu aku bawa ko dgn mber aku yg tolong pinangkn ko utk aku.. mlm tu aku xreti sgt nk bawa ko jln2 nk on lampu pon aku xreti.. yela 1st time kan tp slowly yela ko bkn ssh pon senang je..skli tngok da tau..ko pon janda berhias.. bg aku ko memenuhi semua ciri2 yg aku nak.. nk ada bontot, xlaju xsegan, yg penting murah maintance nya.. bulan2 byr xde sakit kepala.. huhuhuhu.. aku namakan ko Ara Si Biru.. manja tp garang..i like.. hahahahaha..

kenalkan Ara Si Biru


9 tahun lps ko pling champion ko gagah..mna tempat ko x redah..g balik kl balik hari pon da biasa.. klu nk diceritakan sepanjang 9 tahun ni.. haisshhh banyak gila kenangan kita bersama.. time aku up and down ko sentiasa ada dekat sisi aku.. mlm2 bosan kita jln2 tmnkn aku mkn tngok wayg.. setia ko tngu hujan panas.. xpnh skli pon ko naik towing dan alhmdullilah sekali pon xpenah excident.. sakit2 manja tu biasala.. sket2 aku mula solek ko mula pasang stiker carbon, walaupon hari-hari aku kna bhn dgn mmber aku lantakla ko aku pnya, bln2 aku yg byr ko kan.. lps tu belikan ko skrit baru belikan ko kasut 2
nd.. nk beli baru mahei.. hahahahaha..tp okla bagi aku ko sesedap mata memandang bagi aku… sampaila ko sebuah je yg teman aku g jmpa bakal ayh mentua aku dan ko pinangkn aku dgn bini aku sekarang..

April 2019 Aku da kawen.. berkongsi kasih la ko.. sket demi sket aku start lupakan ko nk maintance ko.. yela aku start kawen mula balik dr zero.. aku rujuk balik dgn kekasih lama aku SITI (motosikal) utk aku ulang alik g keje.. bknla aku totally lupakan ko tp aku ada komitment lain.. tp sekali sekala aku bawa gak ko jln2kan bawa sekli dgn bini aku sekli sekla time hujan..heheheh.. kita hadap sama2 time covid.. agar hard time gak time tu.. yela aku kna potong gaji aku aku kna byr ko tmbhan setiap bln selama sethn.. pedih time tu.. tp yes we make it..

2022 aku da ada baby boy… ko da start sakit2 tua.. yela ko lahir tahun 2008.. ko da 14thn time ni.. aku pon 1 hal xnk jg ko betol2 seket2 ko mula dah.. mula dari air cond xsejuk je..merebak2 sakit ko..penah skli tgh bawa ko tiba2 berasap.. aku aku ambik pendekatan “TENANG” xde apala biasala dah tua lgpon da xde hutang da ko ni.. tp dlm hati ini mau terbakar sorang2 sia2 je.. ahhahahaha.. aku gelak lg.. aku mula xbawa ko jln2, pling2 pon g opis je..balik kampung kedah ke g kl ke atau mana2 aku bawa kete bini aku.. mulala aku lupakan ko lama2 aku mcm rasa xde keperluan, mls aku nk makeup ko balik..ko da tua kerepot.. nk bawa balik jln jauh2 pon aku rsa ko dah xmampu.. aku perlukan penganti baru utk aku utk bini aku utk anak aku.. utk keselesaan keluarga kecil aku.. tp ada betolnya mungkin aku da terlalu lma pekakkan telinga butakan mata hari2 tersa diri ni mengunakan kemudahan bini utk kesenangan diri.. I need to do something .. bg org sekeliling senyap.. yg sebnrnya org sekeliling ni sebnrnya x ambik endah pon psl aku.. Cuma aku kna gak prove aku xgunakan bini aku utk kesenangan aku je.. malula jd jantan guna bini.. hino rasa.. INILAH ORG KTA… EGO SEORG LELAKI.. 

14 jun 2023 aku riki2 tanya penganti ko.. mulanya aku nk bertanya2 je.. tp terminang penganti ko.. apa yg aku boleh ktakan aku mnta maaf walaupon xde spe paksa aku tp aku terpaksa gak.. haisshh sshla nk terang.. Cuma apa yg boleh aku bgtau aku terpksa cari penganti ko dari makeup ko.. kata saleman “abg klu nk cepat abg boleh trade in yg lama, sy cuba dptkan seawal mungkin.. NCD nnti transfer kt penganti abg”.. aku Cuma diam je.. ye x ye aku ni..

Aku berbincang dgn org rumah aku.. “yg nekad ye?”.. “NEKAD”….

7 julai 2023 pagi jumaat yg hening.. tarikh terakhir aku start ko “ One Last Ride, Buddy”… aku dpt rasa mungkin ko ckp balik kat aku “Yes, why not hunny..Why not”…  slow je aku bawa ko menuju ketempat terakhr ko, bini aku dah memecut kedpn.. cehhhhh laju lak minah ni bawa dahla bdk ank aku.. baru nk feeling2..  sampai da ke destinasi terakhir.. salam ciuman terakhr aku utk ko.. smpatla aku bgtau aku mnta maaf.. aku ego aku mnta maaf..

Pagi td subuh hujn lebat.. aku teringt kat ko Ara.. apalah ko tgh buat sekrng.. da 2 hari ko xde kt tmpt parking biasa.. klu selalu hujn ni aku bawa ko g opis tp ko da xde.. pedih lak rasa hati ni.. mungkin ko dah kena angkut ke mana2 aku pon xtau.. mungkin ko da dikecai2kan.. atau mungkin ko masih lg tercongok dkt parking x gerak2.. aku tau ko sedih.. aku pon tau ko Cuma sebuah kereta je mna ada hati perasaan.. tp ko rr my 1st car.. mna mungkin aku xde rasa apa2.. percayala aku sedih aku xnk jual ko sebnrnya tp aku rasa ini yg terbaik terutama utk aku bkn utk ko..

Mulai hari ni aku bawa SITI jela.. dan penganti ko aku xtau bila sampai.. mungkin awal bln 10 mungkin bln 12 thn ni mungkin tahun dpn aku xtau xde dgr kbr.. mas kawen dah aku setuju.. sekrng ni tunggu jela.. dari mulai hari ni hujn ke panas ke apa ke waimah salji turun skli pon SITI jela peneman aku..

"yang patah kan tumbung yg hilang kan berganti"...


One last ride buddy...

one last kiss

one more thing..boy... remember this.. i got your mother using this car.. my car
hahahaha..



One last ride buddy… One last ride....   


It's been a long day without you, my friend....And I'll tell you all about it when I see you again.....We've come a long way from where we began.....Oh, I'll tell you all about it when I see you again....When I see you again....


Simpan sini....

Comments

Popular posts from this blog

REVOLUTION

Hai guys.. tup tup da nk msok bln 2 tahun 2016... well td bru kuar dgn boss aku mgeteh... biasala bosan2 cuti2 ni kan..sambil2 tngu raya cina nk blik kmpong ni...da dekat da walaupon cuti aku x approve lg..relex sudey klu xbg cuti aku EL.. apa nk buat..aku kn jauh..bg rr peluang utk aku melpskn rindu di kmpong halaman asmara..hehehe Tajuk hari yg berbahagia ini adalah Revolution ... apa kah itu, aku sndri pon xtau.. cewah.. alaaaa contoh pling senang mcm sebuah lagu kanak2 yg popular sampai skrang.. " Dari ulat, jadi kempompong,   Tido lena dalam kerongsong,   Bila masa kepompong pecah.... pongggg....   Jadi rama-rama yang indah,   Sungguh cantik aneka warna,   Tapi sayang... hidup tak lama..." revolution of Rama-rama yanam..hahahaha Macam tu gak rrr kita manusia... dari alam roh kita ditiup... berjanji akan mengaku hanya Dia yang satu, di masukkn roh dan jasad di dalam rahim wanita membentuk dari setitis ari mani dan ovul membentuk daging membesar

asgmnt lma2 aku-___-

ni antara asgmnt lps2 aku rr...aku gunakan 100% Adobe After Effect..mcm budak2 ag time ni...time wa ckp sama lu...gile2 pnya explore...smua efect klu leh nk masok smua...hahahahha...kdang2 lwk lak... rasa comfrm ni...kna mrh pnya rrrr dgn lect...tp cantik lak... dgn bnga drinya...heheheheh..xpe2...klu aku xpuji dri sndri...spe ag kan2,,,kira baru nk berangkak belajar je... experiment demi experiment aku wt...campur mcm2 kaedah da ni...huhuhuhuhu ske2...\ kot2 klu ada yg tertengok bermint...leh mnta keje..huhuhuhuh..lalalalalal